Hoppa till innehållet

Support

Vid fel på din bredbandstjänst skall du i första hand vända dig till din tjänsteleverantör, efter att du gått igenom din egen utrustning enligt guiden nedan.

Teckna avtal

Följ denna guide innan du kontaktar dina tjänsteleverantör.

  1. Kontrollera att din fiberdosa har ström och att alla kablar är rätt kopplade.
  2. Om allt ser ok ut bryt strömmen till fiberdosan och slå sedan på igen. Sedan strömmen kopplas på – vänta ca 5 minuter innan du testar om anslutningen fungerar.
  3. Koppla en dator direkt till fiberdosan för att utesluta problem med egen utrustning.
  4. Fungerar det fortfarande inte? Kontakta din tjänsteleverantör.

Om vi har någon känd driftstörning hittar du information här.

95% av piteborna

har tillgång till bredbandsnätet och över 83% är redan anslutna, det innebär 
att Pitebornas anslutningsgrad är bland de högsta både i Norrbotten 
och i Sverige idag.